Wednesday, March 4, 2009

yeni çıkı- çiki çiki baba

saat sabah beş, ezan okunuyor, köpekler uluyor, uyandı, emdi ve yatakta oturdu, kucağıma aldım, yürüyoruz bir ileri bir geri, uyusun da büyüsün ninni, tıpış tıpış yürüsün nin-niii, uyusun da büyüsün nin-niii, tıpış tıpış yürüsün nin-niiii...

uykuluyum, belim ağrıyor, kafasını omzuma gömüyor; niye uyanıyor diye sinir harbi yapıyorum içimde, tracy hogg üstüme çullanıyor, yanlış uyku stratejileri, olmuyor, iyi ebeveyn değilsiniz, sağlıklı bebekler sağlıklı uykular mı nedir kitabının yazarının kafamda belirlediğim kalın erkek sesi mahkeme yargıcı edasıyla kafamda bangırdıyor, kronik uykusuzluk çeken bebekler uykunun hafif olduğu sabahın beşinde uyanır, çık çık çık olmuyor olmuyor, beceremiyorsunuz, bebeğinize kendi başına uyumasını öğretmelisiniz, ona zararınız dokunuyor, memede ya da yürüyerek onu uyutmak, çık çık çık olmuyor...

sinirleniyorum, montessorinin tiz sesi yatıştırıyor beni, tiz ve sinirli ve hırçın bir tonu var marianın, bebekler ruhsal embriyo, zavallılar büyüklerin eline, insafına kalmış ruhlar; gelişimleri köstekleniyor, içlerindeki cevher paslanıyor, köreliyor; tanrıçay ya sabır, ya sabır, peki ben! benim ruhum ne olucak? ya sabır ey tanrıçay ya sabır!!!

kafası düşüyor iyiden iyiye, mis kokulum, mem deyişlim, me-me-me memeleyenim, yavrum, kuzum, yorgunum... ga , ga, ga on aylık oğluşum, iki dişli canavarım, üst dişi çıkanım gözlerini yum, yum, yum ya da ham yapacağım seni ham, ham ,ham... ey eleştirmen olur da bu metni okursan ham ham hamdan hemencecik oral dönemime oradan anne sadizmine falan gideyim deme, "yiyeceğim ben bu çocuğu" lafın gelişi.

bir aşağı bir yukarı, yatakta meme faslı, bir, iki, üç sonunda ikimiz de mayışmışız, saat yedi olmuş olmalı, ga, ga, ga, günaydın.

bir kibrit kutusu peynir, diyet menülerini hatırlatıyor, ya anaların anaları çatalhöyük mağarasındaki zamanların değeri bilinen, sayılan anası bebeğini neyle beslerdi? bir tatlı kaşığı pekmez, bir yumurtanın sarısı; armutun suyu... market listesine eklenen süt, bez... eline bir kaşık ve tencere kapağı... sudan devlet başkanı yargılanacakmış, bak bebeğim radyo bu dinlediğimiz. ali babanın bir çiftliği var, çiftliğinde...

No comments:

Post a Comment

Followers